Visie op ons buitengewoon lager onderwijs
Onze school streeft ernaar om voor elk kind een duurzame, rijke en gedeelde kennisbasis te ontwikkelen met het oog op maximale sociale mobiliteit en maatschappelijke participatie.
Vanuit hoge verwachtingen en een sterke focus op gedrag en leren, zorgen we ervoor dat onze leerlingen vooruitgang boeken. Dit doen we door gericht in te zetten op expliciet aanleren, gevarieerd oefenen en gespreid herhalen. We hanteren een preventieve aanpak, waarbij we inzetten op stilte, rust, regelmaat en routine.
Deze basiszorg geënt op een warme relatie tussen leerlingen, leerkrachten, therapeuten en ouders vormt de basis van ons onderwijs. Dit zorgt voor een veilige en voorspelbare omgeving waarin elk kind optimaal tot leren komt. De leerkracht staat centraal en werkt voornamelijk klassikaal, met aandacht voor een gemeenschappelijk doel en een groepsgerichte aanpak.
Visie op ons buitengewoon kleuteronderwijs
​
Vanuit een sterk geloof in hun groeipotentieel zetten wij in op hoge verwachtingen, waarbij we hen aanmoedigen om zich stap voor stap te ontplooien en hun grenzen te verleggen.
Wij creëren een warme, veilige en stimulerende omgeving als basis om zelfvertrouwen en veerkracht te ontwikkelen. Met een warm hart ondersteunen we elk kind met specifieke noden en bouwen we samen aan een kennisrijk fundament waarop zij verder kunnen ontwikkelen.
Door actief samen te werken met ouders, therapeuten en andere betrokkenen bouwen we een hechte gemeenschap rondom elk kind. We streven naar optimale ontwikkelingskansen, waarbij we naast leerdoelen ook inzetten op sociale en emotionele groei.